DISC is een persoonlijkheidsanalyse die inzicht geeft waarom je handelt zoals je handelt en die maakt dat je jezelf en anderen beter begrijpt. Meer dan zestig miljoen mensen over de hele wereld hebben de op grondig onderzoek gebaseerde persoonlijkheidsanalyse DISC gebruikt om hun prestaties te verbeteren, effectiever om te gaan met conflicten en verschillen tussen mensen te leren waarderen.
Voor een korte introductievideo, klik hier
Bij samhealth gebruiken we DISC voor het segmenteren van doelgroepen en het positioneren van merken en bedrijven (zie market essentials) en als hulpmiddel bij coaching (zie connecting people).
Wij zijn mede-eigenaar van DISCdataLab en wij werken samen met DISCvision
De uitgangspunten van DISC:
DISC Persoonlijkheidsanalyse
De persoonlijkheidsanalyse DISC geeft inzicht in de voorkeur voor bepaald (communicatie)gedrag. In werksituaties, maar ook in privétijd. DISC is ontwikkeld in de jaren ’20. Sinds die tijd is DISC uitgegroeid tot een gevalideerd instrument dat zijn kwaliteit heeft bewezen.