Een Market Research Online Community (MROC) is een marktonderzoek dat op het besloten samhealth platform wordt afgenomen. Deelnemers discussiëren hier online over een bepaald onderwerp. Door te ‘luisteren’ naar wat je doelgroep zelf vertelt op het samhealth platform, krijg je zicht op wat hen beweegt en wat hun attitudes zijn ten aanzien van relevante thema’s.
De samhealth community-moderatoren hebben veel ervaring met het activeren en stimuleren van doelgroepen. Door het inzetten van creatieve gesprekstechnieken bijvoorbeeld, bieden de MROC’s vaak verrassende nieuwe inzichten.
Het is ook mogelijk om zelf videofragmenten, studies en communicatiematerialen in te brengen op het platform.
Voordelen | Nadelen |
Moeilijke, specialistische doelgroepen zijn te bereiken | Beperkt face-to-face contact |
‘Groot’ bereik | Niet zeker wie er achter de computer zit |
De tijd om na te denken | |
De mogelijkheid voor deelnemers om ergens op terug te komen | |
Vanuit eigen veilige plek in eigen tijd | |
Geen geografische beperkingen | |
In te zetten voor diverse type onderzoeken in de tijd van procesontwikkeling | |
Onderzoek wordt mede gestuurd door respondenten | |
Creëren van verbondenheid |