Eén-op-één gesprekken zijn bij uitstek geschikt voor de evaluatie van product- en communicatieconcepten en voor onderwerpen waaraan ‘sociale normen’ kleven. De single interviews geven diepgaand inzicht in individueel bepaalde factoren die leiden tot specifiek gedrag (beleving, achtergrond en motivaties).
Om diep door te dringen tot de essentie van de beweegredenen en het gedrag van de doelgroep gebruiken we projectieve technieken. DISC is zo’n projectieve techniek die we regelmatig inzetten.
Single interviews afnemen kan op verschillende manieren:
• op een centrale locatie met meekijkfaciliteiten (onder andere onze research-locatie in Maarn)
• op het werk- of woonadres van de respondent
• via WebEx (een soort professionele Skype)
We maken bij single interviews gebruik van het samhealth platform. In combinatie met een strak georganiseerd selectieproces zorgt dit ervoor dat we nauwelijks last hebben van ‘no-show’.
Groepsdiscussie | Single interview |
Brengt grote lijnen in beeld | Brengt specifieke kansen en ‘haakjes’ in beeld |
Genereren van hypothesen | Finetunen van de hypothesen |
Toont de dynamiek in de markt | Toont gedrag en overtuigingen van individuele respondenten |
Geeft meer creatieve output door interactie | Finetunen van de patient flow |
Geeft inzicht in de manier waarop er over het onderwerp wordt gesproken | Rol DMU en stakeholders |