DISC is een persoonlijkheidsanalyse die inzicht geeft waarom je handelt zoals je handelt en die maakt dat je jezelf en anderen beter begrijpt. Meer dan zestig miljoen mensen over de hele wereld hebben de op grondig onderzoek gebaseerde persoonlijkheidsanalyse DISC gebruikt om hun prestaties te verbeteren, effectiever om te gaan met conflicten en verschillen tussen mensen te leren waarderen.
Voor een korte introductievideo, klik hier
Bij samhealth gebruiken we DISC voor het segmenteren van doelgroepen en het positioneren van merken en bedrijven (zie market essentials) en als hulpmiddel bij coaching (zie connecting people).
Wij werken samen met DISCvision
De uitgangspunten van DISC:
- Ieder mens is uniek en geeft, al naar gelang de situatie en omgeving, de voorkeur aan een eigen bepaalde gedragsstijl.
- Wanneer je je favoriete gedragsstijl kunt gebruiken, voel je je het meest op je gemak.
- Werk je met andere mensen samen, dan is het belangrijk dat je je ervan bewust bent dat we allemaal verschillend zijn.
- Je aan het gedrag van een ander aanpassen, is geen natuurlijke vaardigheid, maar wel aan te leren.
- Wanneer je op een juiste wijze tegemoet komt aan de behoeften van je patiënten, collega’s, medewerkers, partner en kinderen zonder daarbij je eigen belangen te vergeten, verbetert dit je sociale betrekkingen, de werksfeer, de sfeer in het gezin en je gemeenschappelijke prestaties.

DISC Persoonlijkheidsanalyse
De persoonlijkheidsanalyse DISC geeft inzicht in de voorkeur voor bepaald (communicatie)gedrag. In werksituaties, maar ook in privétijd. DISC is ontwikkeld in de jaren ’20. Sinds die tijd is DISC uitgegroeid tot een gevalideerd instrument dat zijn kwaliteit heeft bewezen.