Het centraal stellen van de patiënt is een hot topic. Maar hoe kun je dat doen zonder hem te begrijpen, zonder nieuwsgierig te zijn naar zijn behoeften en drijfveren? Ik ben er van overtuigd dat we echt moeten willen weten wat de patiënt beweegt, dat we door moeten dringen tot de diepere essentie van zijn of haar behoeften willen we de patiënt daadwerkelijk centraal stellen. Ik ben dan ook nieuwsgierig naar de drijfveren van de patiënt, maar net zo zeer van de zorgverlener! Al jaren wil ik weten hoe ze denken en wat ze drijft. Waar overeenkomsten zitten en waar verschillen. En kunnen we wel praten over de patiënt? We zijn toch allemaal individuen?
Deze nieuwsgierigheid heeft er toe geleid dat ons bedrijf in 2015 een grootschalig onderzoek heeft uitgevoerd om de wensen en behoeften van diabetes- en kankerpatiënten in kaart te brengen.
Lees verder: https://marketinginfarma.nl/2019/08/01/begrijpen-we-wel-echt-wat-de-patient-beweegt/