Nieuwe inzichten over VBHC?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
Print

Op mijn laatste blog over Value Based Healthcare heb ik veel reacties gekregen. Dat is fijn, omdat ik dan weet dat het gelezen wordt, en het heeft me ook in contact gebracht met één van de frontrunners van Value Based Healthcare in Nederland: Amgen. In een persoonlijk gesprek met Jannie van den Broek, director Value, Access and Policy, werd veel duidelijk over hoe VBHC ook kan leiden tot kwaliteits- en waardeverbetering in de zorg. In dit artikel ga ik in op de goede voorbeelden van Value Based Healthcare zoals die zijn uitgelegd door Jannie van den Broek.

Bij Amgen, een biotechbedrijf dat geneesmiddelen verkoopt, is al geruime tijd een kentering gaande in hoe zij tegen de zorg aankijken. Zij pleiten ervoor om de zorg uitkomstgericht te maken volgens de principes van Value Based Healthcare. Dus niet meer gefocust op het aantal ingrepen – zoals operaties, therapieën en medicijnen – maar op het resultaat ervan. En gericht op de resultaten waar de patiënt het meeste baat bij heeft.

Lees verder: https://marketinginfarma.nl/2019/07/04/nieuwe-inzichten-over-vbhc/